Tuesday, January 13, 2009

First time

Salam kengkawan.Aku skrg kat rumah,Tanjung Dawai.Ini adalah kali pertama aku update blog dari rumah aku.Aku update di CC disini.Alhamdulillah dengan adenye CC kat sini,aku takde lah terputus maklumat isu2 semasa,especially time2 sekarang ade PRK di Kuala Tereangganu.Anyway aku nak kasi korang satu posting yang aku petik dari blog ini.


Top
10 Universities in Southeast Asia

Berikut adalah kedudukan senarai
universiti '10 Terbaik' di rantau Asia Tenggara berakhir July 2008.
1.
National Univ. of Singapore, Singapore
2. Prince of Songkla Univ,
Thailand
3. Chulalongkorn Univ, Thailand
4. Nanyang Tech. Univ,
Singapore
5. Kasetsart Univ, Thailand
6. Mahidol Univ, Thailand
7.
Asian Inst of Tech Thailand, Thailand
8. Gajah Mada Univ, Indonesia
9.
Inst Tech of Bandung, Indonesia
10. Thammasat Univ, Thailand
Kita ikuti
apa pendapat atau suara-suara dari 'jiran' kita:
1) "Tidak ada satupun
universitas dari Malaysia yang masuk daftar top 10
university in ASEAN
selama lima tahun terakhir".
2) "Universities Malaysia ranking 10 besar
terburuk di SEA setara dengan
univ of east timor. Hehehe..".
3) "Univ2
Malaysia mungkin masuk list dunia tetapi ternyata bukan kerna
kualiti, kerna
murah doang....hehhehe.."
4) "Thailand memang hebat, mereka tidak seperti
Malaysia yang tong kosong
nyaring bunyinya, target Indonesia ke depan adalah
bersaing dengan thailand.
Malaysia? bersaing dengan Vietnam saja dulu,
Vietnam sudah mampu buat motorcycle
sendiri. Malaysia Proton buatan
Mitsubishi dan Perodua buatan Daihatsu. Malaysia
mampu buat apa sih?".

Ape komen korang?Nanti bila2 aku free aku try tulis artikel pasal isu
ini.Insyaallah.

OK.Chow Koey Teow

Salam

4 comments:

Fadzlina Shukri said...

urm.. agak setuju dgn kenyataan tu. mentality 'asal dapat masuk u sudah'. sbb tu la kot uitm sgt ramai students. sptutnya quality dr quantity. tp pikir2 balik. smua org patut ada peluang utk study. so apa lagi. tengok cermin, tanya la diri. kita la yg ada tanggungjawab nak buat kereta proton yang asli. =)

Tukar Tiub said...

hi,

no blogger is an underdog - keep on blogging n be cool n chill out.

cheers

isham2504

khairul anwar said...

famous dah skrg ko dawood..

Anonymous said...

eleh...
nie dier cut n paste kat sumer kot...
bajet ko blogger????
setakat tulis satu, dua post baik takyah nak gelar blogger...
i hate politik3suku... da*m!!!